Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
BMW maakt het komende seizoen zijn grote comeback in de DTM en daarin speelt het Mechelse RBM een cruciale rol. We peilden naar de stand van zaken bij teambaas Bart Mampaey.
Een kleine neuscorrectie en iets schonere motoren moeten volstaan om de carrières van de Citroën Berlingo en zijn halfbroer Peugeot Partner te verlengen.
Voortaan hoeft de Fiat 500 niet langer aan de deur wanneer de familie plots groeit. Hier is de 500L, die we volgende maand in Genève in het echt kunnen bewonderen.
Het blijft maar nieuws regenen rond de VW Up en zijn neefjes. Na de vijfdeurs krijgen we nu ook de komst van een sportieve Up bevestigd.
Kia’s werkpaard in het Golf-segment wordt vervangen. De nieuwe Cee’d valt te bewonderen op het Salon van Genève in maart.
Nadat we vorige week al de vijfdeurs VW Up te zien kregen, volgt hier de Skoda Citigo met meer deuren.
Ze waren al enige tijd aangekondigd, de eerste BMW M-modellen die een dieselmotor krijgen. Nu zijn ze er in de 5-serie, X5 en X6, alleen mogen ze zich niet echt een M noemen.
De driedeurs Up heeft nog maar net zijn première gekregen op ons autosalon, of VW laat al de volgende versie los: de vijfdeurs. In Duitsland kost hij 475 euro meer dan de driedeurs, 10.325 euro.
De BMW Group heeft 2011 afgesloten met de hoogste verkoopcijfers ooit. Zo werden er vorig jaar wereldwijd 1.668.982 BMW’s, Mini’s en Rolls Royces verkocht. Dat is 14,2% meer dan in 2010.
De stand van Mini op het Salon weerspiegelt eens te meer het imago van het koperspubliek: zeer trendy. En er valt een en ander te ontdekken.
Bij de Japanse constructeur reageert men opgelucht op het einde van de overheidskortingen, ‘want die vervalsten de markt’ klinkt het niet onterecht.
Niet Brussel, zelfs niet Detroit, maar wel de Consumer Electronic Show in Las Vegas kreeg de primeur van de eerste blik van de nieuwe Audi A3. En dat is niet eens een autosalon. Maar Audi had dan ook meer te vertellen.
Geen Mii – de Spaanse versie van de VW Up - op de stand van Seat. Diens wereldpremière is voorzien voor Genève in maart. Maar toch zal de Mii wel aanwezig zijn in Brussel.
De dynamische stadswagen van Seat is net een beetje opgeknapt. En hij krijgt er ‘en passant’ een accessoire bij die in de smaak zal vallen bij de jonge kopers van de Ibiza.
Audi laat voor het eerst de nieuwe A6 Allroad Quattro zien. Het minste wat we kunnen zeggen is dat hij lak heeft aan de heersende politieke correctheid. Daar houden wij wel van.
Het nieuws raakte bevestigd op het Salon van Detroit: we krijgen een nieuwe Honda NSX. Dat is het goede nieuws. Het slechte is dat we nog 3 jaar moeten wachten. Hij krijgt overigens een hybride aandrijving.
Hyundai stelt voor het eerst op Belgische bodem de i40 sedan voor. Daarnaast valt vooral de vernieuwde i30 op.
Nissan laat zijn twee voornaamste successen zien op het Salon: de elektrische Leaf, en zijn reeks crossovers (Juke, Qashqai).
Dit was de auto die Opel Antwerpen had moeten redden. Later dan gepland laat Opel voor het eerst zijn sub-compacte SUV Mokka zien. Die gaat in première in Genève in maart.
We zijn nog maar goed vertrokken met de Salons van Brussel of Detroit, of de constructeurs zijn al met Genève bezig. Porsche geeft de eerste info vrij over de vernieuwde Boxster.
De kleine Japanse constructeur weet steeds de aandacht naar zich te trekken op het Salon. Al is dat niet altijd met zijn wagens.
Zoals gewoonlijk vind je het merk met de ster in een eigen paleis terug. Je kan er enkele letters van het alfabet gaan ontdekken.
Vlak na zijn debuut op de Tokyo Motor Show vroeg Audi ons langs te komen in de fabriek in Vorst. Want het is hier dat de vijfdeurs A1 wordt gemaakt. Een kennismaking.
Trouwe lezers als jullie zijn, weten jullie ongetwijfeld dat Volvo druk doende is met de ontwikkeling van elektrische wagens. Dat tonen de Zweden op hun stand in Brussel.
VW schudt de passanten op het Salon van Detroit wakker met deze E-Bugster. OK, een elektrische Kever, maar met een vorm om van te smullen.
Ford toont op het Salon van Detroit voor het eerst de Fusion. Kan u niet schelen? Kijk nog maar eens, want dit is eigenlijk de nieuwe Mondeo.
Volkswagen heeft al een elektrische Golf rondrijden als testmodel, nu presenteert het merk op het Salon van Detroit ook de hybride Jetta. Zoals een Toyota Prius, maar dan krachtiger.
Het Koreaanse 4x4-merk vierde vorig jaar zijn terugkeer naar ons land. Op het Salon wil het merk charmeren met nieuwe modellen, en met bekende gezichten.
De ecopremies mogen dan weg zijn, dat weerhoudt Ford er niet van om nog flink wat ecomodellen onder de aandacht te brengen in Brussel. En er is ook sportief nieuws.
Geen nieuwe Lodgy op het Salon van Brussel. Dacia legt de klemtoon op zijn bestaande kassuccessen.
Citroën mag de C1 in wereldpremière voorstellen in Brussel. Maar ook de DS5 belooft harten te stelen.
Audi legt op het Salon de nadruk op de in Vorst gebouwde A1, met de Belgische première van de vijfdeurs Sportback. Daarnaast valt de gefacelifte A4- en A5-familie te bewonderen.
Sinds enige tijd probeert Peugeot zich naast de Duitse drievuldigheid te hijsen. Peugeot wil premium worden en probeert dit op het Salon in de verf te zetten.
‘More Lotus than ever’ is de slogan waaronder Lotus zijn aanwezigheid op de European motor show bundelt. En het merk heeft een interessant aanbod mee.
Iets meer nieuws valt er te rapen op de Subaru-stand. De Japanse constructeur toont er een geheel nieuw model, dat aansluit bij de huidige modetrend. En een boeiende concept.
... zegt ook Ampera. De batterij-auto met range-extender start zijn carrière in ons land. Maar er valt nog veel meer te beleven op de Opel-stand.
De presentatie is voor het Salon van Genève in maart, maar Dacia laat alvast de eerste beelden zien van zijn 5- en 7-zits monovolume Lodgy.
Het wonderkind van de VW-groep staat in Brussel met een overzicht van het huidige gamma van het merk, maar ook kan je een blik werpen op de toekomst volgens de Tsjechen.
Eindelijk koopklaar, de elektrische gezinswagen van Chevrolet: de Volt. Daarnaast zet Chevrolet vooral diesels in de schijnwerpers.
Fiat biedt voor het eerst de nieuwe Panda te koop aan op een autosalon, nog voor Italië, aldus de constructeur.
De aandacht gaat vooral uit naar de nieuwe 3-serie bij BMW, maar dit is toch vooral de kans om eens van nabij kennis te maken met de i3 en i8 concepts, de elektrische toekomst van BMW.
Het belooft aanschuiven te worden op de stand van VW. Aan nieuwigheden geen gebrek. We overlopen even.
Renault toont in wereldpremière de bijgewerkte Scénic en Grand Scénic. Voor velen wordt het ook de eerste kennismaking met de vernieuwde Twingo.
Zoals elk jaar zullen jong en oud zich komen vergapen aan de Porschestand. En ook dit jaar zullen we opnieuw op hun wenken bediend worden.
Op het Brusselse Autosalon legt de Japanse constructeur eens te meer de nadruk op zijn bekende hybridemodellen.
Een 256 pk krachtige Audi A1, met looks om schrik van te krijgen. Maar hij is er alleen voor de echt snelle jongens. Audi beperkt de oplage op 333 stuks.
Fiats sportieve poot Abarth zet twee modellen in de schijnwerper op zijn stand: de 500 en de nieuwe Punto SuperSport.
Volvo biedt vanaf volgend jaar de V60 Plug-in Hybrid te koop aan voor de fabelachtige som van 59.000 euro. Zelfs met een gemiddeld verbruik van 1,9 l/100 km duurt het even voor je het prijsverschil met een gewone V60 terugverdiend hebt.
De Nederlandse holding achter Saab heeft vandaag het faillissement aangevraagd bij de rechter in Vänersborg (Zweden). Daarmee lijkt het definitief ‘game over’ voor het Zweedse luxemerk.
De jongste generatie van de moeder aller roadsters is klaar: de nieuwe Mercedes SL. Begin volgend jaar duikt hij op onze wegen op, om waarschijnlijk meteen de nieuwe referentie te worden.