Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Peugeot 208 en e-208: opgefrist en verbeterd (2023)

Na vier jaar mogen de Peugeot 208 en elektrische e-208 onder het mes. Ze krijgen de nieuwe Franse huisstijl aangemeten en er verschijnen twee nieuwe motoren onder de kap.

Sinds zijn debuut in 2019 heeft de 208 zich bij Peugeot een weg naar de top van de verkoopcijfers gebaand. In 2022 was de 208 voor het tweede jaar op rij zelfs de Europese bestseller van het merk. Met dank aan de e-208 natuurlijk, de elektrische versie die zijn fundamenten deelt met andere elektrische Stellantis-producten in het B-segment zoals de Opel Corsa-e en de Mokka-e. Vandaag, anno 2023, dringt een facelift zich aan.

Peugeot e-208 (2023) static, front view

In het gelid

Die is in de eerste plaats bedoeld om de 208 en e-208 aan te passen aan de tegenwoordige huisstijl van Peugeot. De B-segmenters krijgen dus dezelfde grille die in de voorbumper lijkt over te lopen als bij de crossoverversie e-2008, net als de lichtsignatuur met de drie klauwvormige strepen in plaats van de enkelvoudige slagtanden voordien. Ook achteraan duiken de drie strepen op in de lichtsignatuur, al worden ze daar horizontaal geplaatst. Nieuwe koetswerkkleuren, velgdesigns en het nieuwe Peugeot-logo mogen uiteraard niet ontbreken.

Peugeot e-208 (2023) static, rear view

Zoek de verschillen

Binnenin zijn er nieuwe keuzes voor de zetelbekleding en heeft het 10 duim grote digitale instrumentenpaneel van Peugeots i-Cockpit een nieuw design gekregen. Voortaan is ook het centrale infotainmentscherm standaard 10 duim groot op alle modellen en zie je het nieuwe Peugeot-logo op het stuur, maar verder blijft zowat alles bij het oude.

Peugeot e-208 (2023) interior

Tot 400 kilometer

Onder de motorkap introduceerde de Peugeot e-208 eerder al de vernieuwde elektrische aandrijflijn van de Stellantis-groep, met elektromotor op de vooras van 115 kW (156 pk) en batterij van 51 kWh. Dat moet een WLTP-rijbereik van 400 kilometer opleveren. Standaard laad je op aan 7,4 kW, optioneel is er een driefasige boordlader van 11 kW. Snelladen kan aan 100 kW.

Milde hybrides

Tot slot wordt het motoraanbod van de Peugeot 208 met verbrandingsmotor nog uitgebreid met twee milde hybride benzineblokken. Dat zijn de Hybrid 100 en Hybrid 136, allebei op basis van een 1.2-driecilinder. Beide milde hybride motoren worden standaard gekoppeld aan een geëlektrificeerde e-DCS6-versnellingsbak met dubbele koppeling en zes verzetten.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Audi-Q6-Offroad-Concept 01

Audi wil deze Q6 e-tron Offroad in productie nemen

Autonieuws
Alfa-ROmeo

Alfa Romeo verandert van gedachten: Verbrandingsmotoren blijven

Autonieuws
A-Research-INTRO

Deze nieuwe auto’s koop je voor minder dan 20.000 euro (2025)

Autonieuws
Ontdek meer