Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Peugeot e-408 is budget-Polester (2024)

Zie je zo’n Polestar 2 wel zitten maar heb je Frans bloed door de aderen lopen? Dan is deze Peugeot e-408 de oplossing!

Niet de Duitsers, maar wel de Fransen lijken het voortouw te hebben genomen van de Europese EV-olutie. Met toppers zoals de Renault 5 E-Tech, Citroën ëC3 en Peugeot e-3008. Deze Peugeot e-408 wil de homerun verder zetten.

Technische upgrade

We moeten er dan ook niet flauw over doen, deze Peugeot e-408 doet een Tesla Model 3 er uit zien als een lauwe lasagne terwijl ook een Polestar 2 op z’n tellen moet letten. Nieuw is het design van de 408 natuurlijk niet, want hij debuteerde al een tijd terug als “sedanbroertje” van de 308 met benzinemotoren onder de kap. Nu is het echter tijd voor de elektrische e-408. Daarmee lijkt Peugeot geen risico’s te nemen.

peugeot e-408

Want hoewel 408 zijn basis deelt met de 308, krijgt de e-408 andere techniek onder de kap dan de e-308. Wat we daar mee bedoelen? Om te beginnen krijgt de e-408 een 210 pk (345 Nm) sterke elektromotor op de vooras, flink meer dan de 156 stuks die je krijgt in de e-308. Ook de accu is niet 51 kWh (netto) maar wel 58,2 kWh groot en kan aan 120 kW DC in plaats van 100 kW DC laden. Samen met het meer gestroomlijnde koetswerk kijk je daardoor naar een WLTP-range van 453 km.

Frans alternatief

Tegenover de reguliere 408 krijgt de e-408 uiteraard de obligatoire “e”-logo’s rondom en nog een detail dat broeder e-308 niet heeft: schakelpeddels achter het stuur. Die zijn er niet om te schakelen - een EV heeft geen versnellingen -, maar wel om de remgeneratie aan te passen in drie standen.

peugeot e-408

De e-408 is zonder twijfel een doorontwikkeling van de basis gelegd door de e-308, waardoor iets ons zegt dat je binnenkort ook de technische updates op die e-308 kan krijgen. Tot dat moment blijft deze e-408 wel een interessant alternatief voor de Zweedse Polestar 2 of Tesla Model 3 in hun basisversies.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer