De prijs belooft nog lang het struikelblok te zijn vooraleer de elektrische auto kan doorbreken. 30.000 euro wordt als ‘goedkoop’ gezien, en ook Polestar bevestigt die trend. De Polestar 2 deelt veel van zijn mechaniek met de Volvo XC40, maar zijn prijskaartje ligt een pak hoger. Hij zal bij ons 59.800 euro kosten bij zijn lancering.
Full option
Nu, goedkopere varianten zullen ongetwijfeld nog volgen, en het basispakket klinkt al veelbelovend. Voor deze prijs krijg je een 78 kWh-batterijpack en 408 pk via vierwielaandrijving. Dat zou een bereik van meer dan 400 kilometer haalbaar moeten maken, al heeft Polestar daar officieel nog geen cijfer op gekleefd. Je krijgt ook een nieuw Android-besturingssysteem, de jongste versie van de Pilot Assist, en de sleutel zit gewoon in een app op je telefoon verwerkt. Drie jaar onderhoud is eveneens in de prijs inbegrepen. Maar toch, wij zullen eerst eens met de baas over opslag moeten praten willen we de switch naar ‘uitstootvrije mobiliteit’ kunnen maken. Zij die het beter doen in de maatschappij dan anderen, mogen met een voorschot van 1.000 euro in de rij postvatten aan één van de vijftig Polestar-centers die gepland zijn. Of online bestellen natuurlijk.