In 2021 liet Polestar op het Goodwood Festival of Speed een krachtigere versie van zijn Polestar 2 zien. Naar eigen zeggen was de 476 pk sterke EV slechts “een experiment”. Maar in de autowereld weet je dat er een productieversie volgt als de reacties massaal positief zijn. En jawel, natuurlijk was dat ook het geval.
Mechanische aanpasisngen
Dit is dus de productieversie van dat experiment van vorig jaar: de Polestar 2 BST Edition 270. Die vertrekt van de Long Range Dual Motor, die een batterij van 78 kWh en twee elektromotoren combineert tot in totaal 408 pk en 660 Nm. Deze BST Edition 270 krikt dat vermogen op naar... 476 pk en 680 Nm, exact even veel als dat prototype van vorig jaar. De rijhoogte zakt met 2,5 centimeter, specialist Öhlins levert tweevoudig instelbare dempers, en de ingenieurs monteren nog een veerpootstang en stijvere veren.
Zwarte en gouden accenten
Visueel herken je de Polestar 2 BST Edition 270 aan de bumpers en zijschorten die mee in de koetswerkkleur worden gespoten (Thunder of Snow), de glanzend zwarte spiegelkappen en de zwarte 21-duimsvelgen met specifiek voor deze Polestar ontwikkeld Pirelli-rubber. Een zwarte streep over het koetswerk is optioneel, de gouden accenten op de Brembo-remklauwen, dempers, ventieldoppen en veiligheidsgordels neemt deze BST Edition 270 over van het Performance Pack.
Uiterst beperkte oplage
Waar het getal ‘270’ in de naam tot slot naar verwijst? Duidelijk niet naar het vermogen, maar wel naar... het productieaantal. In totaal bouwt Polestar immers maar 270 exemplaren van deze BST Edition 270, voor Europa, Noord-Amerika en China. Wie er een wil, moet snel zijn: België krijgt immers maar 20 stuks toegewezen. Autoscout24-toptip: ben je te laat, dan kun je nog altijd een Polestar 2 Long Range Dual Motor met Performance Pack bestellen. Die is sinds kort met 476 pk immers even krachtig.