In maart liet Polestar de O2 op de wereld los, een conceptcar die de voorbode moest zijn van een elektrische roadster. Naar eigen zeggen – maar wij nemen dat graag met een korreltje zout – was de respons op het conceptmodel zo positief dat Polestar beslist heeft om er nu een productieversie van te maken. Die zal Polestar 6 heten, komt in 2026 op de markt, maar kan nu al worden besteld.
Eigen basis
In afwachting krijgen we van Polestar toch al heel wat details te horen. De Polestar 6 blijft een cabriolet met 2+2 zitplaatsen, maar krijgt een hardtop voor wanneer het weer tegenzit. Hij staat niet op een Volvo-platform (wat bij de Polestar 1 en 2 wel het geval is) maar op een eigen basis van gelijmd aluminium. Net als de Polestar 5 krijgt hij een elektrische architectuur op 800 volt, wat krachtig snelladen moet toelaten. De Zweden mikken op een rijbereik van meer dan 600 kilometer.
Twee elektromotoren
Voor de aandrijving rekent Polestar op twee elektromotoren, die maximaal 884 pk (650 kW) en 900 Nm richting de vier wielen sturen. De Polestar 6 moet daardoor in 3,2 seconden naar 100 km/u schieten en een topsnelheid van 250 km/u halen. Op verdere technische details is het nog wachten, die zullen gaandeweg richting de lancering in 2026 worden vrijgegeven.
Even een voorschot graag
In afwachting daarvan kun je wel al een Polestar 6 bestellen. Een van de 500 exemplaren van de LA Concept Edition tenminste, die allemaal een genummerd plaatje meekrijgen, een lichtblauwe koetswerkkleur combineren met een wit interieur en geschoeid zijn met de 21-duimsvelgen van de O2 Concept. Voor je je naar de Polestar-website rept: voor de LA Concept Edition betaal je een voorschot van... 25.000 dollar (dat je eventueel wel integraal teruggestort krijgt), de verwachte totaalprijs bedraagt zo’n 200.000 dollar.