Enkele maanden geleden onthulde Porsche de 911 GT3, de radicale circuitvariant van zijn 911. Die koppelt een atmosferische 4.0 flat six van 510 pk aan een manuele zesbak of een PDK-zevenbak met dubbele koppeling. Herkennen doe je hem vooral aan zijn imposante vaste achtervleugel, die op circuit heel wat meer neerwaartse druk oplevert.
Sweet spot
Nu pakt Porsche uit met een Touring-pakket voor zijn 911 GT3, dat de circuitaankleding inruilt voor een beschaafdere aankleding en dat vooral bedoeld is voor de openbare weg. Op de vorige generatie van de 911 deed Porsche hetzelfde, en dat bleek de sweet spot van het 911-gamma te zijn. Goed nieuws: ook nu lijkt dat opnieuw het geval. De 911 GT3 Touring gebruikt dezelfde atmosferische 4.0 zescilinder boxer als de circuitvariant, en laat je kosteloos kiezen tussen de PDK-bak of de manuele zesbak.
Geen meerprijs
De vaste achtervleugel ruilt hij in voor een automatisch uitschuifbaar exemplaar. De 911 GT3 Touring spuit meer koetswerkonderdelen in de koetswerkkleur, en omlijst de zijruiten met een streepje aluminium. De centrale dubbele uitlaat achteraan krijgt dezelfde aluminiumbehandeling. In het interieur overheerst zwart leder, en GT3 Touring-klanten kunnen nog kiezen voor een unieke Porsche Design-chronograaf. De Touring-versie krijgt dezelfde basisprijs als de ‘gewone’ 911 GT3: 174.639,30 euro.