Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Porsche Cayenne vestigt nieuw record op Nürburgring

De nieuwe ultrasportieve versie van de Porsche Cayenne is nog niet in productie, of hij heeft al een record op de Nürburgring gevestigd. Hij stelt het record van de Audi RS Q8 met bijna vier seconden scherper.

Als je vandaag de sportieve prestaties van eender welke auto wil aantonen, dan lijkt het wel alsof je een record moet neerzetten op de beruchte Nürburgring. Porsche is daar vaste klant: dit keer ging het aan de slag met een nieuwe versie van de Cayenne.

AS24 Porsche Cayenne Nürburgring rijdend voor

Onbekende versie

7’38”925. Dat is de tijd die piloot Lars Kern nodig had om een ronde rond de beruchte Duitse ‘Green Hell’ te rijden. Bovendien is het vier seconden sneller dan de tijd die de Audi RS Q8 in 2019 nodig had. Het weapon of choice? Een nieuwe ultrasportieve versie van de Porsche Cayenne.

AS24 Porsche Cayenne Nürburgring rijdend achter

Hoewel de Duitsers fier zijn op hun record, blijven ze relatief stil over de technische specificaties van hun nieuwe SUV. We weten alleen dat hij op 22-duimsvelgen met specifieke Pirelli P Zero Corsa-banden staat. Voor de rest is het raden. De sportieve Cayenne wordt zeker aangedreven door de 4,0 liter grote V8 uit de Cayenne Turbo en GTS. Het vermogen zou alleszins hoger moeten liggen: om en bij 640 pk.

AS24 Porsche Cayenne Nürburgring recordtijd

De tot nu toe naamloze sportieve variant gebruikt eveneens een reeks magische hulpmiddelen die Porsche wel vaker gebruikt om de wetten van de fysica te tarten. Zo zien we onder meer vierwielsturing, actieve antirolstangen en een sperdifferentieel achteraan.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer