Toen de Porsche Panamera eind augustus onder het mes ging, werd het hybridegamma herschikt. De 4S E-Hybrid was aanvankelijk de enige hybride. Hij combineert een 2.9 V6 biturbo van 440 pk met elektromotor van 100 kW (136 pk) tot een systeemvermogen van 560 pk. Zijn elektrische kracht komt van een batterij met capaciteit van 17,9 kWh.
Diezelfde 2.9 biturbo V6 komt in een minder krachtige versie van 330 pk onder de motorkap van de Panamera 4 E-Hybrid. Hij gebruikt dezelfde elektromotor en batterij voor een systeemvermogen van 462 pk. Volgens Porsche ligt het gemiddelde verbruik op 2,1 l/100 km, de CO2-uitstoot op 47 g/km. Sprinten naar 100 km/u doet hij in 4,4 seconden, de topsnelheid ligt op 280 km/u.
Helemaal bovenaan het stekkergamma van de Panamera komt er opnieuw een Turbo S E-Hybrid. Die puurt nu 571 pk uit zijn 4.0 V8 biturbo. Gecombineerd met dezelfde elektromotor en batterij levert dat hier een imposant systeemvermogen op van 700 pk en 870 Nm. Nog meer indrukwekkende cijfers? 0-100 km in 3,2 seconden, een topsnelheid van 315 km/u. Zijn theoretisch verbruik ligt uiteraard iets hoger: 2,7 l/100 km en 62 g/km aan CO2.
‘Klassieke’ Panamera
Tot slot voegt Porsche ook nog een ‘klassieke’ 4S toe aan het gamma van zijn Panamera. Die gebruikt alleen een verbrandingsmotor, met name de 2.9 V6 Biturbo. Die is goed voor 440 pk en een sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden. De nieuwe Panamera’s kunnen vanaf nu worden besteld.