Porsche slaat twee vliegen in één klap. De elektrische Taycan krijgt er een nieuwe motorversie bij én een nieuwe koetswerkvariant. Die motorversie ken je ongetwijfeld al van bij de andere Porsche-modellen: het gaat immers om de GTS. In het geval van de Taycan neemt die in het gamma plaats tussen de 4S en de Turbo.
Meer dan 500 kilometer
De Taycan GTS gebruikt twee elektromotoren: een op de vooras en een op de achteras. Daar puurt hij maar liefst 598 pk (440 kW) uit, op voorwaarde dat je de Launch Control gebruikt. Dan tik je 100 km/u aan na 3,7 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, het rijbereik doorbreekt met 504 WLTP-kilometers voor het eerst bij de Taycan de grens van de 500 kilometer.
Sunshine Control
Bij een GTS hoort volgens Porsche ook een aangescherpt weggedrag. Stuttgart paste dus de adaptieve luchtvering aan zodat de Taycan GTS nog wat strakker door de bocht gaat. De set-up van de meesturende achterwielen werd eveneens bijgevijld, en ook de elektronische soundtrack werd een decibel sportiever gemaakt. Herkennen doe je deze nieuwe uitvoering aan zijn zwarte GTS-koetswerkaccenten, en eventueel aan het optionele Sunshine Control-panoramadak, dat in afzonderlijke delen verduisterd kan worden.
Sport Turismo
Porsche maakt tot slot van de gelegenheid gebruik om een nieuwe koetswerkvariant te introduceren. Die houdt het midden tussen de gewone Taycan en de hogere Cross Turismo, en heet dus weinig verrassend ‘Sport Turismo’. In eerste instantie komt de shooting brake met klassieke rijhoogte er alleen als GTS, maar later plant Porsche nog andere motorvarianten.