Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Porsche Taycan 4S: ‘Goedkoper’ basismodel

Na de Turbo en de Turbo S heeft Porsche een goedkoper basismodel klaar van zijn sportieve Taycan, de eerste volledig elektrisch aangedreven Porsche. De Taycan 4S is minder krachtig, maar wel goedkoper.

Goed nieuws voor wie wel droomt van een elektrische Porsche, maar toch even moest slikken bij de 158.000 euro die de Taycan Turbo moet kosten. De Taycan 4S die Porsche nu lanceert, is beduidend goedkoper. Al moet je dat wel ‘op zijn Porsches’ zien, want de goedkoopste Taycan kost wel nog steeds 110.533 euro. Maar wel: dat is verduiveld dichtbij de prijs van een Tesla Model S… misschien bewust van Porsche.

Porsche Taycan 4S logo

Performance en Performance Plus

Voor die 110.000 euro krijgt de klant een Porsche Taycan 4S met het Performance batterijpack, goed voor een capaciteit van 72,9 kWh. Hij heeft 530 pk ter beschikking en komt volgens de WLTP-normen 407 kilometer ver. Je kan natuurlijk ook de Performance Plus-optie aanvinken. Dan krijg je een batterijpack van 93,4 kWh (zoals in de Taycan Turbo en Turbo S), 571 pk en een autonomie van 463 kilometer. Dat is het hoogste rijbereik in het Taycan-gamma. Die optie kost wel… 7.115 euro extra. Welke versie je ook kiest, de topsnelheid wordt beperkt tot 250 km/u en hij haalt 100 km/u in 4 seconden.

porsche-taycan-4s (8)

Je herkent de Porsche Taycan 4S aan zijn aerodynamische 19-duim velgen, zijn rode remzadels, een specifiek bumperdesign en een zwarte afwerking van de zijschorten en van de diffusor achteraan. De bestelboekjes zijn al open, de eerste leveringen zijn voor januari 2020.

porsche-taycan-4s (9)

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer