Vorig jaar schoof Polestar een speciale reeks van zijn Polestar 2 naar voren, de BST Edition 270. Die haalde meer vermogen uit zijn elektromotoren (476 pk in plaats van 408 pk), verlaagde de rijhoogte met 2,5 centimeter, zorgde voor nog enkele andere chassisaanpassingen en zwarte koetswerkdetails. Vandaag is het de beurt aan de BST Edition 230, met... 476 pk, 2,5 centimeter lagere rijhoogte, chassisaanpassingen en zwarte koetswerkdetails.
Zoek de verschillen
Waar het verschil dan precies zit? In de productieaantallen en in de koetswerkkleur. Deze BST Edition 230 wordt in 230 exemplaren geproduceerd, verspreid over Europa en Noord-Amerika. Daarmee is hij net iets exclusiever dan de BST Edition 270, die in – jawel – 270 exemplaren werd gebouwd. Deze BST Edition 230 krijgt met Nebulagroen en Spacezwart een opvallende tint, met eventueel nog een centrale doorlopende streep over de hele lengte van de auto.
Aangepast chassis
Verder mag deze beperkte reeks van de Polestar 2 rekenen op dezelfde aandrijflijn: 350 kW (476 pk) en 680 Nm uit twee elektromotoren, een 2,5 centimeter lagere rijhoogte dus, tweevoudig instelbare Öhlins-dempers, stijvere veerpootstangen, 21-duims lichtmetaal dat naar de Polestar 1 knipoogt, en specifiek ontworpen Pirelli-rubber. Deze Polestar 2 BST Edition 230 sprint in 4,4 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 205 km/u.