Subaru beleeft momenteel geen hoogdagen op designvlak. Geen paniek, dat is nog voorgevallen. En na zo’n dip, volgt meestal opnieuw een mooie periode. Hopelijk is de Design Concept van een nieuwe Impreza daar de voorbode van.
Japanse Alfa Romeo
‘Confidence in motion’ ofte ‘vertrouwen in beweging’ heet de nieuwe designtaal. Strak, modern en best puur. Een beetje zoals we ons een Japanse Alfa Romeo zouden voorstellen.
De informatie is voorlopig schaars, maar doet het beste vermoeden. Om te beginnen blijft Subaru vasthouden aan permanente vierwielaandrijving, en blijft daarmee een van de weinige overblijvende merken met nog enig respect voor de eigen ‘core values’.
Nieuwe boxer
Subaru kondigt ook de komst van een nieuwe motor aan, en ook hier blijft het trouw zweren aan de boxermotor. Die is door zijn architectuur moeilijk conform de strengste uitstootnormen te brengen, maar dat is zonder de koppigheid van de Japanse ingenieurs gerekend. Ze maakten eerder al het onmogelijke mogelijk: een boxer diesel. Details over de nieuwe benzine boxer lost Subaru nog niet, maar onze nieuwsgierigheid is gewekt. Subaru kondigt daarnaast de komst aan van een nieuwe, continu variabele transmissie.
Op veiligheidsvlak pakt Subaru uit met een ‘eyesight camera’. Die is op het dak gemonteerd en geeft beelden door naar een monitor in de auto. Maar de input van de beelden wordt ook geïnterpreteerd door crashpreventiesoftware. Wakker geschud? Wij alvast wel. We kijken dan ook benieuwd uit naar wat de toekomst brengt voor Subaru.