Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Abarth 500 – Minimaal 35 pk erbij voor Abarth 500 Esse esse

Abarth heeft nog meer vermogen uit de 500 Abarth weten te persen. Met meer dan 160 pk is de Abarth 500 Esse esse behoorlijk krachtiger dan de ‘standaard’ 500 Abarth. In Parijs zal het compacte bommetje voor het eerst worden getoond aan het wereldpubliek.

De Fiat 500 Abarth met z'n 135 pk al behoorlijk vermogend. Maar met de Abarth 500 Esse esse, die tijdens de Autosalon van Parijs voor het eerst het levenslicht ziet, wordt het helemaal een feest aan rij-plezier. Abarth meldt dat het nog eens (minimaal) 35 pk uit de 1.4 turbomotor heeft weten te halen. Exacte specificaties zijn nog onbekend en zullen aan de vooravond van de autobeurs bekend worden gemaakt.

In 7,0 seconden naar 100 km/h? Als het bovenstaande vermogen waar is, wordt de 500 Esse esse minstens zo krachtig als de eerder gepresenteerde Fiat 500 Abarth Opening Edition. Dat zou betekenen dat de 500 Esse esse in minimaal 7,4 seconden van 0 naar 100 km/h sprint en de topsnelheid 212 km/h bedraagt.

Corse-variant Aan de buitenzijde lijkt de auto ook verdacht veel op de 500 Abrth Opening Edition met zijn speciale 17 inch wielen, achterspoiler en dubbele eidpijpen. Een diffusor in de achterbumper maakt de agressieve look compleet. Naast de foto´s van de Esse esse zijn er ook afbeeldingen van een Corse-variant zichtbaar. Deze bevat een spoilerpakket dat nog markanter is. Of deze Corse-variant - zoals Fiat eerder aangaf - uitsluitend bedoeld is voor circuit doeleinden in nog onduidelijk. Over een kleine twee weken weten we meer.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer