In de derde helft van 2010 maakt Audi haar gamma nog breder dan het reeds is. Vanaf volgend najaar zal namelijk de A1 worden vermarkt, nadat de auto eerst zijn première heeft beleeft in Genève (begin maart). Later zal er nog een verbreding volgen in de vorm van een nieuwe A2, maar daarover is nog weinig bekend. Audi is er in ieder geval mee bezig.
Audi RS1? Ingewijden beweren dat de productie-A1 nauwelijks zal afwijken van de Metroproject Quattro Concept die eind 2007 werd getoond. Het eerste verkoopjaar moeten we het uitsluitend doen met de 3-deurs, daarna wordt de 5-deurs A1 Sportback in de verkooplijsten opgenomen. Weer iets later worden de dichte varianten vergezelt door een A1 Cabriolet en misschien volgt er zelfs, afhankelijk van de geschatte vraag, een RS1.
Polo Voorlopig blijft het echter dromen over die RS1. Als troost komt Audi hoogstwaarschijnlijk wel met een Audi S1. We spreken dan over de eerste helft van 2011. De S1 zal naar verwachting over een krachtbron - een 1.4 TSI wellicht - met 180 pk beschikken en daarmee het de MINI Cooper S moeilijk moeten maken. Een 7-traps S-tronic zou standaard zijn. Overige motoren zijn volgens Autobild een 1.2 TFSI met 86 pk en 160 Nm, een 1.4 TFSI met 122 pk en 200 Nm en een 1.6 TDI met 105 en 250 Nm. De Audi A1 staat trouwens op dezelfde bodemplaat als de Volkswagen Polo, dit tot ergernis van sommigen binnen Audi. De uiteindelijke beslisser vond dit juist een goede keus, omdat dit aanzienlijk kosten bespaard. En waarom eigenlijk niet? Het onderstel van de Polo is immers uitstekend.