Opvallend aan de gefacelifte A3 is dat hij de kenmerkende dagrijverlichting mee heeft gekregen van de A4. Hierdoor past hij nog beter in de familie. Het familiegezicht van Audi is dankzij de SFG (Single Frame Grille) toch al heel duidelijk. De wagen is verder ook voorzien van nieuwe bumpers rondom. Het zorgt ervoor dat de driedeurs versie licht groeit, van 4,22 meter naar 4,24 meter. De lengte van de 5-deurs Sportback bleef ongewijzigd 5 cm langer dan de driedeurs. Ook in het interieur voerde Audi een aantal kleine wijzigingen door. Zo werd het instrumentatium aangepast en krijg het dashboard meer aluminium accenten mee.
Magnetic Ride Nieuw voor de A3 is het optionele Magnetic Ride. Dit systeem zorgt ervoor dat de bestuurder kan schakelen tussen de demping van het onderstel. Zo kan er gekozen worden uit een meer comfortabelere setting of een juist meer sportieve setting. Ook is er nog een sportonderstel leverbaar. Deze zorgt naast een sportiever rijgedrag voor een 15 mm verlaging.
S3 ook als Sportback Het motorengamma van de vernieuwde A3 omvat drie diesels en zes benzinemotoren. Bij de diesels zit we de bekende 1.9 TDI met 105 pk en de 2.0 TDI in een 140 of 170 pk variant. De benzinevarianten beginnen met een 1.6 liter motor met 102 pk. Vervolgens zijn er de 1.4TSI met 125 pk, de 1.8TFSI met 160 pk. de 2.0 TFSI met 200 pk en de 3.2 liter V6 met 250 pk. Als topmodel is er nog de 265 pk sterke S3. Deze heeft een 2.0 TFSI motor in het vooronder. Voor het eerst is de S3 ook leverbaar als Sportback. De wagen schiet in 5,8 seconden (0,1 seconde langzamer dan de driedeurs) naar de honderd. De top is begrensd op 250 km/u. Het verbruik bedraagt gemiddeld 8,5 liter per 100 km.
Juli bij de dealer De vernieuwde Audi A3 staat vanaf halverwege juli bij de dealers. Prijzen zijn nog niet bekend, maar volgen zeer binnenkort.