De facelift heeft betrekking op de gehele A6-serie. Aan de voorzijde zien we vernieuwde koplampunits en een gewijzigde singleframe grille. De mistlampen en de luchtinlaten hebben tevens een nieuw ontwerp meegekregen. Over de flanken benadrukt een aluminiumstrip het dynamische lijnenspel van de A6. Aan de achterkant valt de vouw op de rand van het kofferdeksel op, evenals de nieuwe achterlichten met LED-technologie. De achterbumper is voorzien van een chroomstrip en een diffuser.
Verbeterd interieur Binnenin heeft Audi het geluidsniveau verder teruggedrongen. De wijzerplaten van het instrumentarium zijn beter afleesbaar en middels een nieuwe omlijsting van de monitor wordt het beeldscherm geaccentueerd. Sierlijke chroomaccenten onderstrepen het hoogwaardige karakter van de Audi A6.
S-line pakket Voor de veeleisende klant is er het S-line-sportpakket. Dit pakket omvat onder meer 18 inch lichtmetalen wielen, een met 30 mm verlaagd onderstel en een speciaal exterieurpakket. Voor het interieur van de S-line zijn er sportstoelen, decorlijsten en fraaie bekledingsstoffen.
Gewijzigd motorengamma Het motorengamma bestaat voortaan uit zes benzinemotoren en vier diesels. Het programma start met een 2.0 TFSI met 170 pk en heeft een B-label. Van de 2.8 FSI zijn twee versies beschikbaar: een 190 pk en 220 pk sterke motor. Deze motoren zijn voorzien van het Audi Valve Lift Systeem (AVS), dat door de variabele lifthoogte van de inlaatkleppen voor een betere verbranding zorgt. Nieuw is de V6 3.0 TFSI met een compressor. Daarmee staat de T in de typeaanduiding niet langer alleen voor turbo, maar voor druklading in het algemeen. Concreet betekent het dat de motor door zowel een turbo als een compressor wordt aangedreven. De motor ontwikkelt een vermogen van 290 pk en een koppel van 420 Nm. In 5,9 seconden accelereert de A6 hiermee vanuit stilstand naar 100 km/h en de topsnelheid bedraagt 250 km/h. Standaard is de auto gekoppeld aan de tiptronic-transmissie en voorzien van quattro aandrijving. Het gemiddeld verbruik is door de fabriek vastgesteld op 9,5 l/100 km. Het benzinegamma van de Audi A6 wordt naar boven afgerond door de 4.2 FSI V8-motor met 350 pk.
Dieselen Op dieselgebied is er ook nieuws. Zo levert de V6 2.7 TDI nu 190 pk (B-label) en 380 Nm koppel, terwijl de V6 3.0 TDI goed is voor 240 pk en 450 Nm (C-label). De viercilinder 2.0 TDI is er met 170 pk of 136 pk. De basisversie gaat als 2.0 TDIe (136 pk) door het leven en toont zich met een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km als een opvallend zuinig model in deze klasse. Dit weet de TDIe te bereiken door een heel pakket van maatregelen, zoals een verlaagd onderstel, een aangepaste versnellingsbak, een schakelindicator en een geavanceerde stuurbekrachtigingspomp en dynamo.
Verbeterd onderstel Voor alle motorvarianten vanaf 190 pk is vierwielaandrijving (quattro) leverbaar, bij de topmodellen is dit standaard. Bij het fijnslijpen van het onderstel stonden twee zaken centraal: meer comfort zonder aan sportiviteit te hoeven inleveren. Vering en demping zijn aangepast en naar wens is de A6 met adaptieve luchtvering uit te rusten.
Nieuw MMI-systeem De vernieuwde Audi A6 wordt standaard uitgerust met een verbeterde versie van Audi's MMI-bedieningssysteem. De meest uitgebreide versie, MMI Navigatie Plus, speelt alle soorten DVD's en heeft een harde schijf met een capaciteit van 40 Gb.
Oktober in de showroom De veelvoud aan verfijningen en verbeteringen aan de Audi A6 Sedan en A6 Avant worden ook doorgevoerd in de A6 Allroad quattro en de S6. De Allroad wordt leverbaar met enkel de nieuwe 3.0 V6 TFSI en de twee V6 TDI-motoren (2.7 en 3.0). De V10 in de S6 is goed voor 435 pk. De vernieuwde Audi A6 staat eind oktober in de Nederlandse Audi-showrooms, de A6 allroad quattro volgt een maand later. Eveneens nieuw in het A6-gamma is de komst van de RS6 Sedan. Deze volgt ook in oktober en is zelfs sneller dan de RS6 Avant!