De vorm blijft behouden, maar de details wijzigen. Het radiatorrooster en de bumpers wijzigen in design. Hij krijgt ook standaard led-lichten in nieuwe lichtblokken. In optie kunnen dat zelfs matrix-ledlichten worden. Dan bundelt hij ook de richtingaanwijzers in èèn led-blok.
Achteraan vinden we deze techniek standaard terug. Die horen bij het nieuwe design, die samen met de nieuwe uitlaat de Audi A7 Sportback een meer futuristische aanblik geven.
Nieuwe diesel
Dit najaar start hij zijn carrière met twee benzinemotoren en drie diesels. Dat zijn allemaal varianten op de 3.0 TDI zescilinder. Er is een ‚Ultra’ basisversie met 218 pk, die volgens Audi voldoende heeft aan 4,7 l/100 km en met 122 gram CO2 fiscaal zeer interessant wordt. Als ‚clean diesel’ komt de motor aan 272 pk, en met biturbo wordt dat 320 pk. Die krijgt een achttraps automaat, waar de andere zeventraps dubbelekoppelingsbakken hebben.
S7
De basisbenzine wordt de 3.0 TFSI met 333 pk. Daarboven neemt de 4.0 TFSI V8 plaats met 420 pk. Die krijgt het S7-logo. Of de RS 7 nog een toekomst heeft, is vooralsnog niet beantwoord. In Duitsland start de nieuwe A7 Sportback aan 51.300 euro, de S7 kost 82.300 euro. Het basismodel (de diesel) krijgt standaard voorwielaandrijving, de rest heeft quattro.
Voor het interieur heeft Audi nieuwe materialen en kleuren geselecteerd. Hij krijgt ook het nieuwe MMI-systeem, maar niet het volledig digitale instrumentenbord dat we in de nieuwe TT te zien krijgen.