Sterker nog, de Sedan is nog sneller dan de Avant. Uiterlijk onderscheidt de RS6 zich op diverse punten van de overige A6-modellen. De bekende singleframe-grille heeft andere luchtinlaten, de koplampen zijn standaard uitgevoerd met Xenon plus, adaptive light en de voor de RS6 specifieke LED-dagrijlichten. De uitgeklopte spatborden, opvallende sideskirts, achterste diffusor, een in het kofferdeksel geïntegreerde spoiler en de twee grote, ovale uitlaatsierstukken geven deze Audi een zeer krachtige uitstraling. De nieuwe RS6 limousine staat op 19 inch wielen met banden in de maat 255/40R19. De voorste remschijven hebben een diameter van 390 mm en de in zwart uitgevoerde remklauwen zijn voorzien van een RS-logo. De achterste remschijven hebben een diameter van 365 mm. Optioneel zijn er 20 inch wielen leverbaar.
Machtige V10 Het belangrijkste verschil treffen we uiteraard onderhuids aan. In het vooronder van de machtige sedan ligt een V10 met een vermogen van 580 pk. Het minstens zo indrukwekkende koppel van 650 Nm is tussen 1.500 en 6.250 toeren per minuut beschikbaar. Hiermee katapulteert de RS6 Sedan in slechts 4,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Volgens Duits gebruik is de Audi op 250 km/h begrensd. Wie dat wenst kan deze echter verhogen tot 280 km/h. De motor is gekoppeld aan een zestraps automaat en uiteraard wordt het vermogen via quattro-vierwielaandrijving op de weg overgebracht.