De wijzigingen ook niet meteen gespot? Je vindt ze vooral onderaan, met een nieuw design voor bumper en koelingsopeningen. Oh ja, en de mistlichten kregen een biesje in chroom. De grille zelf kreeg een glanzend zwarte afwerking en wie opteert voor de xenon-lichten krijgt er een rijtje met 12 led-dagrijlichten bij.
Achteraan is het design van de lichtblokken gewijzigd, en is de diffuser wat prominenter aanwezig. Ook het interieur kreeg vooral detailaanpassingen, met wat meer elementen met een aluminiumlook.
Bij het overlopen van het motorengamma valt op dat er eentje is weggevallen: de 3.2 V6 met 250 pk. Slachtoffer van een hoge CO2-uitstoot, en met een TTS met 272 pk vlakbij, was hij ook wat overbodig geworden. In ons land leidde hij sowieso een marginaal bestaan.
Betere 2.0
Ter compensatie heeft Audi de 2.0 TFSI wat opgewaardeerd. Die is voortaan 211 pk sterk, en lost een maximale trekkracht van 350 Nm. Zoals de 0 tot 100 in 6,1 seconden (5,6 met dubbele koppelingsbak) bewijst, verre van traag. En met een gemiddeld verbruik van 6,6 liter veel zuiniger dan de V6. Wie nog zuiniger wil, opteert beter voor de 170 pk sterke 2.0 TDI. Wie goedkoper wil, kan kiezen voor de 1.8 TFSI benzine met 160 pk. Topper blijft de TT RS, met zijn 2.5 vijfcilindermotor goed voor 340 pk. De RS kan vanaf het najaar besteld worden met dubbele koppelingsbak als optie.
Of hij net als in Duitsland (+200 euro) ook bij ons een beetje duurder wordt, is nog onbekend.