Die vier, maar ook die extra zestien pk, doet het 'm echt niet meer op een totaal van vierhonderd. Maar goed, MTM heeft de Audi TT RS wel aanzienlijk sneller weten te maken zonder daarvoor ingrijpende wijzigingen te hoeven plegen. De ECU werd geoptimaliseerd en het uitlaatsysteem werd voorzien van een beter bochtenstelsel waardoor de lucht sneller af wordt gevoerd. Daarnaast heeft MTM in het middelste en laatste gedeelte van het uitlaatsysteem een gasklep gemonteerd waardoor de van zichzelf al heerlijke sound van de 5-cilinder nog bruter gaat klinken. Optioneel kan nog een metalen katalysator worden aangebracht waardoor de motor verder doorgetrokken kan worden en het koppel over een breder toerenbereik wordt uitgesmeerd.
Net geen 300 Maar hoeveel power krijg ik nu als ik bij MTM langsga? Nou, het begint bij 404 pk en 555 Nm en het tweede tuningsniveau perst er 408 pk in combinatie met een gelijke hoeveelheid trekkracht. De hoogste trede biedt 424 pk en 560 Nm aan koppel en met deze kracht kan de TT RS in 4,2 seconden de honderd bereiken en stopt het niet eerder dan bij 297 km/h. De andere stages gaan 0,1 seconden langzamer naar de 100 km/h en de topsnelheid blijft steken op 292 km/h.