Uiteraard met behoud van Bentley´s kenmerkende uitstraling. Tegelijkertijd met de vernieuwde Continental Flying Spur presenteert Bentley een sportief topmodel voor de vierdeurs saloon. Bentley past daarbij dezelfde receptuur toe als voor de Continental GT Speed. Dat betekent onder de motorkap een 6.0 liter W12-motor met een vermogen van 610 pk, ofwel een toename van 50 pk ten opzichte van het ´standaard´ model. Het koppel bedraagt maar liefst 750 Nm (+ 50 Nm). Concreet vertaalt zich dat in een 0-100 km/h acceleratie in 4,8 seconden (Flying Spur: 5,2 seconden) en een topsnelheid van 322 km/h (Flying Spur: 312 km/h).
Aangepast onderstel Met 9 procent meer vermogen en 15 procent meer koppel zijn de prestaties naar een nog hoger niveau gebracht. Datzelfde geldt voor de sportieve eigenschappen van het model. Bentley heeft de Flying Spur Speed een 10 mm verlaagd onderstel meegegeven waarbij de veren en dempers specifiek voor meer dynamiek werden afgesteld. Standaard staat het model op 20 inch multispaaks lichtmetalen wielen die niet alleen het potentieel benadrukken, maar ook meer grip realiseren. Tot slot werd de besturing aangepast en is het ESP voorzien van een ´Dynamic´ mode. Die laatste maakt het voor de actieve rijder mogelijk om meer uit de Flying Spur en uit zichzelf te halen.
Onderscheidende uitstraling De meest krachtige vierdeurs Bentley die ooit gebouwd is onderscheidt zich dankzij subtiele details van de minder krachtige Flying Spur. De grille en de luchtinlaten in de voorbumper zijn voorzien van donkergetint chroom. Aan de achterzijde zien we vergrootte uitlaatpijpen en de eerder genoemde 20 inch lichtmetalen wielen ronden het geheel af.
Speed-karakter Aan de binnenzijde wordt de bestuurder al bij het instappen verwelkomt door specifieke ´Speed´ instaplijsten. Bovendien benadrukt het driespaaks stuurwiel de sportieve inborst en zien we sportpedalen. De nieuwe versnellingspook en enkele subtiele details qua materiaalkeuze moeten het plaatje compleet maken.