Bentley noemt hem zelf de ‘nieuwe’ Continental GT, maar hij behoudt toch grotendeels het slilhouet van het huidige model. Ook de mechanische basis – geleend van de Volkswagen Phaeton – blijft identiek, alleen de spoorbreedte neemt wat toe in het nieuwe model. Je kan hem herkennen aan het steiler geplaatste radiatorrooster, het strakkere lijnenspel, het chroom randje rond de lichtblokken en de led-dagrijlichten.
Achteraan introduceert Bentley de dubbele hoefijzervorm van de Mulsanne ook op de Continental GT. Een diffusor zorgt voor een meer sportieve uitstraling achteraan.
Frissere binnenkant
Aan de binnenkant haal je de verbeteringen er makkelijker uit. De nieuwe stoelen moeten achteraan meer beenruimte vrijmaken, in de middenconsole steekt een nieuwe bedieningsunit voor de airco en ook het instrumentenpaneel is opgefrist. Het achtduims aanraakscherm van de navigatie is eveneens nieuw.
Meer kracht
De 6.0 W12 turbo benzinemotor is gebleven. Het vermogen stijgt van 560 pk naar 575 pk, het koppel neemt toe tot 700 Nm. De zestrapsautomaat schakelt nog korter. Hierdoor – en dankzij een dieet dat 65 kg uitspaarde op 2,3 ton
V8
Eind 2011 belooft Bentley een ‘kleinere’ versie te brengen, met een 4.0 V8 benzine. Die moet goed zijn voor zo’n 500 pk. De nieuwe Continental GT debuteert in maart.
Over de prijzen geeft Bentley nog geen informatie vrij.