De Bentley Continental GT V8 mag dan de instapversie zijn, maar dat maakt hem nog verre van een slome GT. Zijn 'gewone' biturbo V8 pompt al 507 pk op en brengt de Conti in 4,8 seconden aan 100 km/u. Maar blijkbaar is dat volgens sommigen dus 'wat aan de trage kant'.
528 pk
528 pk, dat is dus de sprong die de S maakt. Ook het maximum koppel gaat omhoog, van 660 Nm naar 680 Nm. Eigenlijk nog een beperkte sprong, want een mens zou vergeten dat zo'n Bentley gauw 2,2 ton weegt. Misschien dat er nog ruimte is voor een Bentley Continental Superleggera? Goed, dankzij die extra power knalt de Conti GT S in 4,5 seconden naar 100, wat maar 0,1 seconde trager is dan de W12 met zijn 577 pk. Niet slecht. Ook klimt de top met 5 km/u naar 307 km/u. De GT V8 S bestaat ook als Cabrio (4,7 sec en 308 km/u).
Leuker onderstel
Naast de discrete aerodynamische aanpassingen (spoilerlip vooraan, zijschorten, diffusor achteraan), is ook het onderstel van de S lichtjes gewijzigd. Hij ligt 1 cm lager tegen het asfalt en de afstellingen van veren en dempers zijn gewijzigd, net als de instellingen van de sturing van de demping. Dit moet de S snediger de bocht doen insturen, zonder het comfort in het gedrang te brengen.
Tot slot meldt Bentley heugelijk nieuws: de wijzigingen hebben geen enkele invloed op de officiële verbruikscijfers (de V8 beschikt over cilinderuitschakeling): 10,6 l/100 km en 246 gr/km CO2 (Cabrio: 10,9 liter en 254 gram). De prijzen kennen we nog niet.
Klik hier voor alle nieuws over het merk Bentley
Klik hier en zoek uw occasie Bentley Continental GT V8 S tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Bentley Continental GT V8 S, en een selectie van tweedehandse