Net als in de echte GT3-raceBentley dient een 4.0 V8 voor het vertier. Met 580 pk haalt de Continental GT3-R 50 pk meer uit die motor dan de GT V8 S. Het zijn er zelfs maar 20 minder dan de raceversie. Dankzij een gewichtsbesparing weegt hij 100 kilogram minder. Dankzij kortere versnellingsverhoudingen knalt hij in 3,8 seconden naar 100 km/u. Natuurlijk, bij 273 km/u is het spelletje dan wel voorbij, waar andere Conti’s tot en voorbij 300 km/u lopen.
Snel bochtenwerk
De GT3-R beschikt over de bekende vierwielaandrijving, alleen kan dit systeem voor het eerst elk wiel individueel variabel van vermogen voorzien. Daardoor moet het 2,2 ton zware slagschip zich toch uit de slag kunnen trekken in het bochtenwerk. Zowel het ESP als het onderstel zijn gebaseerd op die van de Continental V8 S.
Uiterlijk valt hij te herkennen aan zijn splitter vooraan, de twee luchtopeningen in de motorkap en de carbon achtervleugel. Piloot en co nemen plaats in kuipstoelen. Hij kan vanaf nu besteld worden, al is de prijs nog niet bekend. Verwacht niet te veel wisselgeld terug van 200.000 euro. (mh/sp-x)