Vooraan merk je dat het best op, aan het steiler geplaatste radiatorrooster en de in chroom ingebedde lichtblokken. Algemeen komt het lijnenspel ook scherper over. De belangrijkste wijzigingen aan de meer dan 200.000 euro dure Continental GTC hebben betrekking op de mechaniek. Zo wint de 6.0 W12 benzinemotor 15 pk, om nu een lekkere 575 pk tentoon te spreiden. Het maximale koppel klimt naar liefst 700 Nm. Een nieuwe zestrapsautomaat zorgt voor kortere gangwissels, waardoor de sprint naar 100 km/u in 4,8 seconden afgehaspeld is. Zijn top bedraagt 314 km/u, heel wat voor een auto van 2,5 ton. En vandaar ook dat het gemiddeld verbruik van de vierwielaangedreven GTC 16,5 l/100 km bedraagt.
De aandrijving is overigens bijgewerkt. Om meer rijdynamiek te bekomen, gaat voortaan 60% van het vermogen naar de achteras. Daartoe dragen ook een toegenomen spoorbreedte, de grotere wielen (tot 21 duims velgen) en het sportievere ESP hun steentje bij.
In het interieur is nog meer zorg besteed aan luxe en fijne materialen, met onder meer een high end-audiosysteem met 30Gb grote harde schijf. De passagiers achteraan beschikken over meer plaats. Het vouwdak blijft van stof. Eind 2011 is hij beschikbaar. (sp-x)