Op de benaming en de onthulling van het koetswerk na heeft Bentley geen officiële uitspraken over de details van de Mulsanne gedaan. Die houden de Britten nog een maand voor zich tot en met de tentoonstelling op de IAA in Frankfurt. Dat de aloude 6.75 liter V8, hetzij flink gemoderniseerd, terugkeert is zeker. Alleen is het vermogen van zo'n 550 pk en een trekkracht van 800 Nm nog giswerk. Ook zou de Mulsanne technieken delen met de nieuwe Audi A8 staat en dat zou kunnen betekenen dat de Brit de beschikking krijgt over meerdere motoren (V12). Vierwielaandrijving wordt ook niet uitgesloten.
Phantom Duidelijk is in ieder geval dat Bentley de Mulsanne hoger in de markt positioneert dan het voormalige topmodel, de Arnage. De Mulsanne is namelijk groter en luxueuzer dan z'n voorganger. Bovendien heeft Bentley laten weten dat de benjamin een totaal andere limousine is dan de Arnage. Een nieuw tijdperk is er mee aangebroken. Rolls-Royce (Phantom) en Maybach kunnen hun borst dus nat maken.
Bocht De naam 'Mulsanne' is overigens niet nieuw voor Bentley. Het merk gebruikte deze al eerder voor één van haar modellen die in de jaren '80 werd gebouwd. Op z'n beurt is deze eerste naamhantering afgeleid van de bocht 'Mulsanne' op het beroemde Circuit de la Sarthe, beter bekend als het circuit van Le Mans.