Zoals we u al uitlegden in ons artikel over de Porsche 911 Turbo Cabrio, is de herfst eigenlijk het ideale seizoen om een nieuwe cabrio voor het eerst te tonen en de orderboekjes te openen. Dan kan een constructeur de eerste modellen leveren wanneer de temperaturen voor het eerst weer boven 20 graden klimmen. De perfecte timing eigenlijk.
Stalen vouwdak
BMW opteert opnieuw voor een stalen vouwdak. Dat vinden we zelf een beetje jammer, want op een dergelijke auto heeft een stoffen dak naar onze mening meer klasse. Maar goed, het harde dak kan in 20 seconden in de koffer vouwen, en dat zelfs rijdend tot 18 km/u.
Wanneer je de koffer opent, komt ook het weggeborgen dak wat omhoog, waardoor je makkelijker aan de spullen in de koffer kan. Met het dak weggeborgen, is er tot 220 liter aan bagageruimte. Met het op de auto, groeit dat naar 370 liter.
De stoelen zijn specifiek ontworpen voor de cabrio. Voor het eerst bij BMW is een systeem ingewerkt dat warme lucht kan blazen rond de nek van de passagiers. Deze optie is er ook al bij Mercedes.
Drie motoren
Bij zijn lancering voorziet BMW in drie motorkeuzes. De 435i krijgt een 3.0 zes-in-lijn met 306 pk, de 428i doet het met de 2.0 viercilinder die toch 245 pk haalt. Tot slot is er de diesel, beschikbaar met 184 pk of 163 pk. Hij heeft 380 Nm en haalt gemiddeld 5,1 l/100 km (CO2: 133 gr/km). Alle motoren komen standaard met een manuele zesbak en een achttrapsautomaat als optie. Start/stop is standaard en de motoren halen de Euro6-norm. In het voorjaar van 2014 voegt BMW nog een vierwielaangedreven 428i xDrive aan het gamma toe. De prijzen zijn nog niet bekend.