De 6-serie is gebaseerd op componenten van de 5-serie. Hij lijkt gesculpteerd voor de opritten in Miami, de golfbanen in Spanje of de havens van de Méditerranée. Klassiek, sportief maar niet té, en geheel in lijn met de tijdsgeest, een beetje conservatief. Wat de kopers van een 6 cabrio verlangen, quoi.
Stoffen dak
Nu, het conservatieve stopt onder het stoffen dak, dat overigens in 19 seconden in de koffer verdwijnt. Al rijdend tot 50 km/u desnoods. Nee, BMW heeft flink wat toptechnologie ingebouwd in de nieuwe 6
Alleen benzine
In eerste instantie komt de 6-serie cabrio slechts met twee motorkeuzes op de markt: de 650i met 4.4 V8 met dubbele turbo (407 pk, 600 Nm) en de 640i met de 3.0 zes-in-lijn twinturbo (320 pk, 450 Nm). Beide zijn 250 km/u snel (begrensd). De 650i staat in 5 seconden aan 100 km/u, de 640i heeft 5,7 seconden nodig. Maar de 650i verbruikt officieel 10,7 l/100 km (CO2: 249 gr/km), tegenover de 7,9 l/100 km (185 gr/km) van de 640i. Beide beschikken standaard over een achttrapsautomaat.
Door de toegenomen afmetingen – met 7,4 cm tot 4,9 meter – beschikken de vier inzittenden over extra ruimte. Met het dak open, hou je nog 300 liter koffer over, met het dak dicht wordt dat 350 liter. In januari gaat hij in première in Detroit, om later in het voorjaar 2011 op de markt te komen.