Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: BMW M3/M4 G-Power – Bijna zo goed als de M5

De BMW M3 en de M4 hebben niet langer een atmosferische V8, maar een biturbo zescilinder. En daarmee kan je makkelijk aan de slag, zoals G-Power bewijst.

Wanneer 431 pk niet genoeg is, kan je steeds naar G-Power. Die toveren er nog 89 pk om pas bij 520 pk te stoppen. Hierdoor duikt hij net onder 4 seconden in de sprint naar 100, en is met 3,9 seconden tweetiende sneller dan de gewone M3. 200 staat na 12 seconden op de teller en de top ligt bij 325 km/u. Bij de M3 is dat maximaal 280 km/u.

Wat moet dat kosten? Voor 3.360 euro is de klus al geklaard. Al kost de aanpassing van de elektronica om de topsnelheid te verhogen nog een 3.450 euro. De velgen zijn ook 8.000 euro duur. En dan vergeten we nog de aanschafprijs van een BMW M3 of BMW M4. (mg/sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

1 BUGATTI W16 Mistral World Record

453.9 km/u: Deze Bugatti is de snelste cabrio ter wereld

Autonieuws
BMW-iX3-2025-Neue-Klasse-Front

Exclusief: Dit is de nieuwe BMW iX3 (2025)

Autonieuws
Research

9 Gebruikte winterauto's voor minder dan 10.000 euro

Autonieuws
Ontdek meer