Een klassieke facelift: nieuwe bumpers, andere lichtblokken en voortaan zijn de beschermstukken ook in de koetswerkkleur gelakt. Daarnaast zijn nieuwe kleuren beschikbaar en is het velgdesign gewijzigd. Punt.
306 pk - 7,6 l/100 km
Maar wacht, onderhuids heeft de X5 flink wat belangrijke wijzigingen meegekregen. Zo is de basis diesel een stuk krachtiger geworden. De xDrive30d is nu goed voor 245 pk (+10 pk) en 540 Nm, al behoudt BMW in België vast een fiscaal vriendelijke 211 pk variant. De 35d is gegroeid tot een fikse 40d, hoewel nog steeds een zescilinder. De twinturbo-technologie levert 306 pk op (+20 pk) en 600 Nm koppel. Geen wonder dat hij in 6,6 seconden aan 100 km/u staat. Het verbruik zakt van 8,3 liter naar 7,6 (CO2: 198 gr/km). De 30d (CO2: 195 gr/km) is goed voor een gemiddelde van 7,4 liter (-0,7).
Bij de benzines zien we een xDrive35i, de zes-in-lijn evenknie van de 35d. Hij is eveneens voorzien van de twinturbo en ook 306 pk sterk. Hij is trager aan 100 (6,8 sec) en dorstiger (10,1 liter) dan de diesel. Topper is de 50i, met zijn 4.4 V8 met twinturbo: 407 pk, 600 Nm en 0 naar 100 in 5,5 seconden. Alle X5-versies gaan standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat.
Camera's
Bij de nieuwe technieken sommen we de side view camera’s op, waarmee je in stadsverkeer om de hoek kan piepen. Ook beschikt hij over een frontale camera die je niet alleen waarschuwt als je onverhoeds je rijvak verlaat, maar ook welke snelheidsbeperking geldt. De nieuwe X5 gaat in première in Genève, begin maart. Prijzen en lanceringsdata voor de Belgische markt zijn nog niet bekend.
Bent u op zoek naar een tweedehands BMW ? Zie onze BMW occasies.