Met 575 pk is de 4.4 V8 vier procent krachtiger geworden dan de vorige generatie. Dankzij de biturbo komt hij aan 750 Nm, wat tien procent meer is. Hierdoor komen de 2,3 ton zware dikkers in 4,2 seconden aan 100 km/u. De top is begrensd bij 250 km/u. Het verbruik is met een vijfde teruggedrongen naar 11,1 l/100 km (CO2: 258 gr/km).
Standaard beschikt hij over vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat. Launch control maakt bliksemstarts mogelijk. Het vermogen kan in extreme omstandigheden volledig naar de voor- of de achteras. Standaard stuurt hij steeds meer vermogen naar achter, wat de rijdynamiek moet verbeteren. Het speciaal herontwikkelde ESP moet hem zelfs licht laten driften.
Beide super-SUV’s krijgen luchtvering en liggen lager dan hun gewone broertjes. Ook de remmen zijn speciaal ontwikkeld door de brigade van Motorsport. Beide M’s krijgen grotere luchtinlaten vooraan, vier uitlaten achteraan en op de X6 M steekt een achterspoiler. De velgen meten 20 duim. De prijzen zijn nog niet bekend, maar beloven - nou ja - prijzig te zijn. (sp-x)