Qua kleur had AC Schnitzer een duidelijke voorkeur. Op de treeplanken, grille en gepolijste velgenranden na is het één en al zwart dat heerst. Wij vinden dat het de X6 niet verkeerd staat.
Exterieur
De voorbumper van de standaard versie is volledig gedemonteerd en ingeruild voor een markanter exemplaar. De schutplaat past hierdoor niet meer in het plaatje en is dus achterwege gelaten. Het antracietkleurige gaaswerk geeft de X6 vervolgens een lekker smoelwerk. Door een andere vorm van de luchtinlaten aan weerszijden zijn de mistlampen verhuist naar de buitenzijde. De standaard grille is gebleven. Aan de zijkant treffen we stoere treeplanken aan voor een betere instap, maar vooral ook voor een stoere uitstraling. En aan de achterzijde valt de grove diffuser op. De nieuwe achterbumper laat de dubbele chromen eindsierstukken van het sportuitlaatsysteem blinken in de zon. Ook hier hebben de technici uit Aachen de schutplaat compleet gedemonteerd. Verder is de Sports Activity Coupé (SAC) - want zo wordt de X6 door BMW aangeduid - voorzien van een verlagingset en zwarte lichtmatelen wielen van het 'Type VII'. Ze meten een diameter van 22 inch met schoeisel in de maten 295/30 R 22 vóór en achter.
Carbon & aluminium
Voor het binnenwerk heeft AC Schnitzer een andere keus gemaakt. Daar ademt het interieur vooral carbon en aluminium uit. Het 3-spaak stuurwiel biedt stevige grip door de welvende vormen waar de handpalmen uitstekend aan vastklampen. Naast het stuurwiel is het zilverkleurige carbon tevens verwerkt in de deurpanelen, middenconsole en de strip over het dashboard. De iDrive-controller, pedalenset en voetsteun zijn uitgevoerd in aluminium.
Opkikker
AC Schnitzer is nog bezig met het ontwikkelen van performance upgrades voor de dieselversies 3.0dX en 3.5dX van de BMW X6. Op termijn zullen deze opkikkers verkrijgbaar zijn. Reken op enkele tientallen pk´s extra.