In vergelijking met de veranderingen aan de BMW X5, kunnen we bij de Hartge X6 opgelucht ademhalen. Hartge is bij BMW's nieuwe crossover veel ingetogener te werk gegaan. Gelukkig maar, want naar onze mening is de X6 er zelfs aantrekkelijker op geworden.
Exterieur De wijzigingen aan de buitenzijde zijn marginaal, dit in schril contrast met zijn SUV-broer, de Hartge X5. Carbon buitenspiegels, zilvergrijs gaaswerk in de voorbumper en de grille en een Hartge-embleem op de motorkap en achterklep zijn het enige wat de buitenkant van de BMW X6 extra siert. Natuurlijk springen de immense 22 inch lichtmetalen wielen met een maximale bandenmaat van 295/30 R22 vóór en 335/25 R22 het meeste in het oog. De X6 heeft met bovenstaande wielmaten een 30 mm verlagingsset (eventueel inclusief in hoogte verstelbare achteras) eigenlijk niet nodig, maar Hartge beweert dat de wegligging van de X6 hiermee nog iets verbetert.
Interieur Voor een interieurmetamorfose blinken er heel wat opties in de stellingen van de Duitste tuner. Zo zijn er diverse carbondelen voor het stuurwiel en dasboard verkrijgbaar, evenals aluminium pedalen en emblemen en een TV-functie voor de medepassagiers.
ECU-tuning De extra power uit de dieselmotoren wordt op dezelfde - via aanpassingen aan de ECU-unit van het motormanagement - wijze behaald als bij de Hartge X5. De vermogenstoenames zijn dan ook hetzelfde als bij de X5. De 3.0 liter krijgt na een Hartge-kuurtje een vermogen van 275 pk (standaard 235 pk) en een koppel van 598 Nm. De 3.0sd-dieselmotor (op basis van de X6 35d) levert na een bezoekje aan Beckingen, de vestigingsplaats van Hartge, een vermogen af van 328 pk en een koppel 675 Nm. De begrensde topsnelheid van BMW´s crossover wordt daarbij meteen verwijderd. Een nieuwe topsnelheid wordt niet vrijgegeven. Indien je de motoren laten kietelen dien je overigens wel op de snelheidsindex van de banden te letten. De banden moeten geschikt zijn voor de toegenomen topsnelheid.