Vanzelfsprekend nam AC Schnitzer de meest krachtige Z4 in het aanbod als basis. De Z4 sDrive35i levert een fabrieksvermogen van 306 pk en 400 Nm en dat is nauwelijks minder dan de 343 pk en 365 Nm in de voormalige Z4 M. Echter, iedere nieuwe M moet toch weer een stukje krachtiger zijn dan z´n voorganger en daarom pepte AC Schnitzer de zescilinder 3.0 liter twin-turbo op naar een hoogte van 360 pk. Accelereren naar 100 km/h duurt nadien nog maar 4,9 seconden en stoppen met versnellen zal pas ophouden bij 286 km/h. Om al deze power M-waardig op het wegdek over te brengen is de Z4 op stuggere en lagere veren gezet. De wielen zijn van het type IV en meten 19 inch. Een maat kleiner of groter is tevens mogelijk.
M Package Wat cijfers betreft kan de AC Schnitzer Z4 dus makkelijk door het leven als een alternatief voor de BMW Z4 M. Dat geldt tevens voor het uiterlijk. De tuner monteerde een aërodynamische bodykit dat onder andere bestaat uit een frontspoiler en een verchroomde grille. De achterzijde is standaard dik genoeg volgens de tuner, want daaraan werd niets veranderd dan wel toegevoegd. In de voorste spatschermen werden speciale 'kieuwen' ondergebracht voor een betere luchttoevoer naar de remmen. En onder de auto loopt het buizenstelsel van het sportuitlaatsysteem dat voor een extra dimensie in het motorgeluid moet zorgen. Binnenin worden de sportievere sferen naar een hoger niveau gebracht middels het gebruik van aluminium op de middenconsole en de voetpedalen.