Wie denkt deze Carlsson eerder te hebben gezien heeft het bij het juiste eind. Carlsson was een klein half jaar gelden één van de eerste Mercedes-specialisten die de nieuwste E onder handen nam en met dat stylingpakket hebben ze ook de E 63 AMG aangekleed. Alleen de verticale sleuven in de voorste spatborden ontbreken bij deze tot E-CK63 RS omgedoopte Carlsson.
300+ km/h Onder de kap van de E-CK63 RS gaat het daarentegen heel anders aan toe. Komt de voormalig sterkste nieuwe E (op basis van E 500) niet verder dan 443 pk, de E-CK63 RS sschopt het maar liefst tot 585 pk. De basis is dan ook wezenlijk anders. De 6.2 liter AMG-V8 uit de E 63 AMG werd door Carlsson volledig herzien. Zo werden onder andere de parameters van de ECU veranderd en een nieuw uitlaatsysteem met optimale airflow gemonteerd. De maximale trekkracht steeg van 630 Nm naar 695 Nm en dit levert de E-CK63 RS een acceleratie van 0 naar 100 km/h in slechts 4,5 seconden op. Opmerkelijk, want de 'standaard' E 63 AMG doet het niet minder. Om een hogere top te halen dan dan de versie van Mercedes-AMG zal Carlsson vast de begrenser vakkundig hebben verwijderd. Bij welke snelheid de E-CK63 AMG het moet afleggen tegen de luchtweerstand maakt de tuner niet bekend. Wij schatten dat deze supersedan dik over de 300 km/h loopt.