Het ene na het andere merk presenteert een auto op bio-ethanol. Citroën voegt zich ook bij de club en presenteert de C4 BioFlex. Deze vijfdeurs C4 wordt aangedreven door een 1.6 liter viercilinder met een vermogen van 110 pk en rijdt in principe standaard op benzine. Maar omdat Citroën de motor en de brandstofleiding ook geschikt heeft gemaakt voor bio-ethanol kan de C4 hierop eveneens rijden.
Bio-ethanol
Een groot verschil tussen rijden op benzine of bio-ethanol is er niet. De motor is 2,9% krachtiger wanneer bio-ethanol getankt wordt en stoot 9 g/km CO2 minder uit, maar daar blijft het bij. Het gehele proces van productie van de bio-ethanol tot aan de verbranding is veel milieuvriendelijker dan bij een gewone benzineauto. En dat maakt de C4 BioFlex tot een schoon alternatief.
Europese levering
De C4 BioFlex zal zoals gezegd eerst in Frankrijk en Zweden worden gepresenteerd. Het model zal tegen het einde van 2007 echter ook in andere Europese landen leverbaar worden.