Op het eerste gezicht lijkt Hamann de Ferrari California subtiel van toevoegingen te hebben voorzien, maar de optielijst laat toch wat anders zien. Aan de voorzijde valt meteen de brede frontsplitter op. En omdat Hamann van mening is dat hun versie van de California eigenlijk geen Ferrari meer is hebben ze het steigerende paard in de grill laten vervallen. Label op de flanken net onder de in carbon uitgevoerd kieuwen zijn er voor in de plaats gekomen. De motorkap is overigens ook helemaal uit het peperdure en lichte materiaal opgetrokken, net als de zij-skirts. Aan de achterkant vinden we nog meer carbonfiber. De achterspoiler heeft als functie meer neerwaartse druk op de achterwielen te creëren, maar van ons had de tuner deze achterwege mogen laten. De wielen zijn van het type Edition Race en meten 21 inch. Daaromheen ligt breed schoeisel in de maten 245/30ZR21 vóór en 345/25ZR21 achter. Hankook is de bandenleverancier.
Twintig procent Om de stylingkit letterlijk kracht bij te zetten is Hamann druk bezig met het ontwikkelen van een motorupgrade. Ook wordt er achter de schermen aan een verbeterd uitlaatsysteem gewerkt. Definitieve specificaties heeft de tuner nog niet, maar ze verwachten zo'n 20% meer vermogen uit de 4.3 liter V8 te halen. Dat zal dan neerkomen op circa 550 pk. Ongetuned levert de Ferrari California 460 pk.