De Fiat 500C is daarmee niet alleen redelijk uniek, maar ook lekker retro. De Nuova 500 uit de jaren ´50 beschikte ook over een dergelijke constructie. Zeker in die tijd was het alleen op die manier mogelijk om een betaalbare cabrio te ontwikkelen die ook nog eens zijn veiligheidsvoorzieningen behield. Aangezien Fiat met de huidige 500 graag terug wil grijpen naar die tijd is ook de cabriolet-versie in de jaren ´50 stijl ontwikkeld.
Canvas dak Het canvas dak, dat leverbaar is in zwart, rood en ivoorkleur, kan vanaf de voorruit open schuiven. Op de achterklep vouwt het dak zich (geheel elektrisch) op en blijft het daar ook liggen, zonder afgedekt te worden. Wat overblijft zijn de dakstijlen, de voorruit en de zijruiten. Een soortgelijk concept zien we overigens ook op de Citroën C3 Pluriel.
Zomerpret Motorisch is de 500C leverbaar met twee benzinemotoren en één diesel. De 1.2 en 1.4 verzorgen het benzinegamma terwijl de 1.3 Multijet de diesels vertegenwoordigd. De Fiat 500C staat als wereldprimeur in Genève en zal deze zomer bij de dealers staan.