In lijn met Fords nieuwe strategie om elders meer aandacht te zoeken, is het Salon van Genève niet de première van de EcoSport. Daarvoor koos Ford het Mobile World Congres in Barcelona uit. Wij ontdekken hem voor het eerst in Genève.
De verwantschap met de Fiesta is nauwelijks te herkennen. De EcoSport heeft Braziliaanse roots, en een stoer uitzicht. De donkere kunststof panelen en de dakreling helpen daarbij, met het reservewiel op de achterklep als ultieme offroadreferentie. Al is het nog niet duidelijk of we dit ook in Europa krijgen.
Fiesta en B-Max
De mechaniek komt dus van de Fiesta en de B-Max. Ford neemt ook de 1.0 driecilinder benzine turbo met 125 pk over, de enige diesel is een 1.5 met 90 pk. Waarschijnlijk zal de Europese versie niet in Brazilië maar in Indië worden geproduceerd. Prijzen hebben we nog niet, maar liggen vast in de buurt van die van de Opel Mokka of de Nissan Juke.