Zijn 120 pk sterke benzinemotor geeft de Fiesta Sport lekker vlotte prestaties, gecombineerd met een gunstig verbruik. Een win-win situatie. We schreven afgelopen zomer al over de sportieve variant van de Fiesta. Het model ging als Zetec S door het leven en komt nu als Fiesta Sport naar Nederland. De toevoeging Sport is in één oogopslag duidelijk. De extra sportieve voor- en achterbumpers, de achterspoiler en de 16 inch lichtmetalen velgen maken ´em lekker dynamisch. In het interieur zien we behalve sportstoelen ook speciale kleurstellingen en een met leer bekleed stuurwiel.
Benzinemotor Onderhuids is de Fiesta Sport op een aantal punten aangepast. Zo is de stuurbekrachtiging sportiever afgesteld en is de auto zowel verlaagd als op meer dynamiek afgesteld. Volgens Ford moeten de al dynamische rij-eigenschappen van de Fiesta daarmee naar een nog hoger (lees: sportiever) plan worden getild. Voor de aandrijving staat een 1.6 liter benzinemotor garant. Die ontwikkelt een vermogen van 120 pk bij 6.000 tpm en een koppel van 152 Nm bij 4.000 tpm. Dat moet goed genoeg zijn voor een 0-100 km/h sprint in 9,9 seconden en een topsnelheid van 193 km/h. Het verbruik ligt op 5,9 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 139 g/km.
Prijs De Fiesta Sport staat vanaf dit voorjaar bij de dealers. De 3-deurs benzine kost minimaal 17.000 EUR, de dieselversie 17.250 EUR. Voor dat geld is de auto uitgerust met zaken als airco, radio/CD-speler, centrale vergrendeling op afstandsbediening, elektrische ramen en spiegels, 5 airbags waaronder een knieairbag en ABS. Optioneel kan er bovendien gekozen worden voor zij-skirts en 17 inch lichtmetalen wielen.