Ford voert slechts heel beperkte wijzigingen aan het design door. Zo krijgt het radiatorrooster onderaan een opvallender trapeziumvorm. Door het kleine rooster bovenaan loopt voortaan nog slechts èèn gechroomeerd streepje. Hij krijgt ook led-dagrijlichten boven de mistlichten vooraan (op de Titaniumreeks).
Binnenin heeft de middenconsole een vloeiender lijn gekregen, die beter in het oog moet springen. De binnenbekleding van de deuren belooft van betere kwaliteit te zijn. Her en der zorgen led-lichtpunten voor sfeerverlichting. Wie er wat geld tegenaan wil gooien, kan opteren voor het optionele geluidssysteem met 265 Watt en een achtkanaalsversterker.
Bij de nieuwe snufjes kan je ook opteren voor een waarschuwing wanneer je van je rijvak afwijkt, een verklikker wanneer je te lang achter het stuur zit, automatische grootlichtbediening, dodehoekassistent en elektronisch kinderslot achteraan.
Sterke motoren
Bij het begin van dit jaar had Ford al onder meer de 2.5 turbo benzine vervangen door een 2.0 Ecoboost benzine, goed voor 200 pk. Bij de facelift komt daar een versie met 240 pk bij. Bij de diesels blijven de klassieke TDCi’s met 115 pk, 140 pk en 163 pk behouden, maar komt er ook een nieuwe 2.2 TDCi met 200 pk bij.
Econetic
Voor de ‘groene’ Econeticversies belooft Ford nog meer brandstofbesparing dankzij onder meer remenergierecuperatie, en een verbeterde elektronische sturing van de koelluchtregeling.
Ford communiceert pas later over de prijzen van de opgefriste Mondeo.