De relatie tussen z'n basis, de Porsche Cayenne Turbo, en de Tornado 750 GTS is nog maar amper aanwezig”, zo meldt Gemballa bij de presentatie. Wij geloven dit meteen als we dit monster bekijken. Het lijkt wel of de Tornado van een andere planeet afkomstig is of zoals we in de inleiding al noemden: van mythische orde. Maar niets is minder waar. Deze nieuwste Gemballa wordt werkelijkheid voor slechts een handvol mensen. Slechts 50 exemplaren zullen ervan worden geproduceerd tegen een prijs van € 400.000,-.
Strijdwagen Het bodybuilderpakket van de Tornado bestaat een flink arsenaal van nieuw plaatwerk. Men zou dus verwachten het wagengewicht is gestegen, maar daarentegen heeft de auto juist 250 kg verloren ten opzichte van z'n oorsprong. Dit alles is te danken aan het veelvuldig gebruiken van koolstofvezel. Zelfs de 22 inch GT Sport wielen zijn van het type 'ultralight'. Het schoeisel meet per band overigens 335 mm in de breedte.
Mokerslag Als het omhulsel van de Tornado 750 GTS de strijdwagen van Thor zou zijn, dan is de motor z'n bekende Mjölnir. Als een mokerslag kan het imposante vermogen van 750 pk en 1.050 Nm op het wegdek worden geslagen. Wie dit ineens doet krijgt een sprint van 0 naar 100 km/h in 4,3 seconden voor z'n kiezen. En de verpletterende versnelling zal nog nadreunen tot een hoogte van maar liefst 300 km/h. Het zal ons niets verbazen dat er bliksemschichten uit de vier eindpijpen komen wanneer dit zich voltrekt. Tot slot een laatste deel aan indrukkwekkende techniek: de remmerij. De vertraging wordt gegarandeerd door de enorme remschijven van 420 mm met zes remzuigers vóór en 380 mm grote schijven met vier zuigers achter.