Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Hamann Largo – 695 Tributo Ferrari lachertje voor Largo

En wij maar denken dat de 180 pk in de Abarth 695 Tributo Ferrari wel zo’n beetje het maximaal haalbare was. Dan ken je Hamann Motorsport nog niet. Zij knijpen maar liefst 265 pk uit de 1.4 liter turbomotor!

Hamann doet alsof deze 265 pk in een poep en een scheet uit de 1.4 zijn geperst, maar in werkelijkheid zal dit vast niet het geval zijn. Hoe dit de tuner is gelukt? We hebben geen idee. Het geheim blijft helaas in huize Hamann. We krijgen dus ook niet te weten hoe zij die 348 Nm aan trekkracht hebben weten te realiseren. Acceleratiecijfers blijven eveneens uit.

Enkel giswerk Voor 't gemak zetten we de Largo weg tegen de Audi S3 Sportback (eveneens 265 pk). De Duitser voltrekt de bekende 0-100 km/h-sprint in een kwieke 5,8 seconden. Deze weegt met z'n 1.425 kg echter zo'n 300 kg meer dan de Hamann Largo. We kunnen dus enkel gissen naar de waanzinnige sprinttijden van de Hamann 500. Over z´n mogelijke top nog maar te zwijgen.

Prestatiegericht Gelukkig heeft Hamann genoeg werk verricht om dit monster(tje) in toom te houden. Naast een aggressieve bodykit en matzwart 18 inch lichtmetaal heeft de tuner de spoorbreedte van de Abarth vergroot voor een betere rijstabiliteit. Vóór met 30 mm en achter met 35 mm. Uit de eigen rekken komt ook het veer- en dempingsysteem, evenals de speciaal ontwikkelde remmerij met flinke remschijven en vier klauwen per schijf. Bovendien staat de Largo 60 mm dichter tegen het asfalt. Kortom, alles ten behoeve van betere rijprestaties.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer