De tuner kon het echter niet laten een X6 te fabriceren met eenzelfde virtuositeit als z’n markante broer. De Hartge X6 (en Hartge X5) zijn zo uit de sportschool gekomen. Een pilletje hier, een spuitje daar en het anabolendesign klapt bijna letterlijk uit de carrosserie. Er is nog maar weinig origineel aan het bumperwerk van de affabriek-X6. De voor- en achterbumper werden compleet vervangen voor exemplaar van formaat Swarzenegger. En de diffuser 'schreeuwt' het uit om gezien te worden. Om de dikte tussen vóór en achter enigszins in harmonie te laten overlopen heeft Hartge de wielkasten en de dorpels extra kracht bijgezet met een verbreding en een paar forse zij-skirts. De laatste lijken wel treeplanken in plaats van sierstukken. Zo heftig zijn ze! De wielen zijn in verschillende tinten verkrijgbaar en meten allemaal 22 inch in diameter.
Motoreninjectie Een getraind lichaam heeft veel energie nodig om goed te presteren. Hartge geeft hieraan invulling door enkele X6-motoren een injectie te geven waardoor ze meer vermogen leveren. Het gaat om de volgende twee diesels, de xDrive30d en de xDrive35d. De eerste, die standaard 235 pk levert, produceert na de betreffende 'spuit' een vermogen van 275 pk. Het testosterongehalte gemeten in Nm stijgt naar een hoogte van 589 Nm. De xDrive35d weet na de kuur 328 pk en 675 Nm op te wekken. Kortom, genoeg om geen flater te slaan wanneer er krachten tegen elkaar moeten worden gemeten.