Deze CR-Z geeft ons mogelijk alvast een preview. De afkorting CR-Z staat volgens de Japanners voor ´Compact Renaissance Zero´. Daar verwijst het woord Compact uiteraard naar zijn afmetingen, Renaissance heeft alles te maken met het design en Zero moet doelen op de mogelijkheid om emissievrij te rijden. Om dat laatste te kunnen bewerkstelligen maakt de CR-Z niet alleen gebruik van een benzinemotor, maar is er ook een elektromotor gemonteerd. Deze CR-Z is dan ook uitgerust met het hybridesysteem van Honda, dat het mogelijk maakt tijdelijk alleen op de elektromotor te rijden.
Grote grille en glazen achterzijde
Het design van zowel het exterieur als het interieur is gericht op sportiviteit. De voorzijde - die iets weg lijkt te hebben van de Maserati Quattroporte - wordt gekenmerkt door een grote grille en relatief kleine koplampen. Net zoals we dat bij de Audi S6 zien is de CR-Z voorzien van LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper. De grote glazen achterzijde doet in veel opzichten denken aan de CR-X van weleer. Om de sportieve look verder te bevestigen zijn 19 inch lichtmetalen wielen gemonteerd.
Hightech en Sporty
Binnenin heeft Honda - naar eigen zeggen - een Hightech en Sporty sfeer proberen te creëren. Vooral dankzij de blauw verlichte elementen is de hightech-sfeer zeker van toepassing. De moderne vormgeving en de sportieve materiaalkeuze creëren de Sporty sfeer.
CRX voorbode?
Over productieplannen rept Honda met geen woord. Maar het zou zomaar kunnen dat deze CR-Z een realistische voorbode is van een moderne versie van de CRX. We zullen het afwachten.