Sinds 1975 beschikt Honda over een ontwerpstudio in Los Angeles, Amerika. Exact de plaats waar de jaarlijkse Los Angeles Motor Show gehouden wordt. En wat is een thuiswedstrijd zonder studiemodel. Genoeg reden voor de Advanced Design Studio om de vingers te strekken en met een ´eye-catcher´ op de proppen te komen.
McLaren F1 opstelling Personal-Neo Urban Transport is de volledige naam van het studiemodel. Het is Honda's visie op toekomstig stadsvervoer en combineert een ruim interieur met compacte buitenmaten. Hoewel de lengte slechts 3,40 meter in beslag neemt beschikken beide achterpassagiers over evenveel beenruimte als achterin een Accord. Dit komt mede dankzij de slimme indeling van de P-NUT die gelijk is aan de driezits McLaren F1. Achter de centraal zittende bestuurder zijn twee stoelen te vinden die neerklapbaar zijn om de bagageruimte te vergroten.
Slechts het design wat telt Voor de ontwerpstudio is het opvallende en bijna buitenaardse in- en exterieur de belangrijkste pijler geweest voor de showcar. Geen nieuwe snufjes op het gebied van techniek of aandrijving. Het staat zelfs nog vrij welke krachtbron dienst doet achterin de P-NUT. Honda meldt slechts dat het studiemodel geschikt is voor een efficiënte benzinemotor, een hybridemodule of voor een geheel elektrische aandrijving. Zoals al aangehaald in de inleiding is de P-NUT slechts een vingeroefening. Productieplannen voor de opmerkelijk vormgegeven driepersoons coupé zijn er niet.