De dubbele nieuwigheid, dat is de Hyundai i20 Active. Een ‚crossover’ versie van de stadswagen i20. Hij krijgt een 4x4-uiterlijk aangemeten, met dakrails, beschermstukken voor zijschorten en bumpers, wielkastverbreders en hij staat 2 cm hoger van de grond. Ideaal voor de strijd om de laatste parkeerplaats, om verkeersdrempels te tackelen, of wanneer het u echt niet meer laten kan na de zoveelste omleiding: los door de wegenwerken. Het schrikt hem alvast niet af.
1.0 Turbo
De Hyundai i20 Active komt met een langverwachte motor, één die eindelijk wat pit moet geven aan de huidige, wat zoutloze motorencatalogus van Hyundai. Het gaat om een 1.0 driecilinderblok met turbo, met 100 pk en 120 pk. Hij start in de Active bij diens lancering begin 2016, maar zal nog voor het einde van dit jaar als 1.0 T-GDI te vinden zijn in de gewone i20 en i20 Coupé. Van zodra we kunnen, boeken we een test en brengen we u op de hoogte van onze bevindingen.
N
De Zuid-Koreaanse constructeur lanceert ook zijn eigen ‚N’ label. Het logo pronkt al op de i20 WRC-bolide van Thierry Neuville, waarvan overigens de volgende generatie te zien is in Frankfurt. Hyundai wil dit label op zijn sportiefste modellen plakken. Welke dat worden, is nog niet helemaal bekend. Maar Hyundai laat alvast zien dat het inspiratie genoeg heeft met de N 2025 Vision Gran Turismo, een concept die Hyundai ontwikkelde voor het gelijknamige computerspel.
Hyundai liet ook de Vision G Coupe Concept zien in Frankfurt, die staat misschien al wat dichter bij productie. Hij lijkt op een geëvolueerde versie van de Genesis Coupé. We zijn benieuwd. Indien dit de nieuwe designrichting van Hyundai aangeeft, valt er nog veel goed nieuws te verwachten.