'De Hyundai Tucson heeft overduidelijk bijgedragen aan het groeiende succes van Hyundai', stelt Allan Rushforth, vice-president van Hyundai Motor Europe. 'Dankzij de sterke basis die we met de Hyundai Tucson hebben gelegd, denken we met de compleet nieuwe Hyundai ix35 opnieuw een rol van betekenis te kunnen gaan spelen'. Met de ix35 introduceert Hyundai haar nieuwe designtaal 'Fluidic Sculpture'. De SUV zal veel stijlelementen overnemen van het studiemodel ix-onic, die eerder dit jaar op de Autosalon van Genève werd gepresenteerd. De Hyundai ix35 en bijbehorende 'Fluidic Sculpture' design filosofie is volledig in het Europese designcenter van Hyundai in het Duitse Russelsheim ontwikkeld.
Geen SUV? De Hyundai ix35 is 85 mm langer dan de Tucson, 20 mm breder en ook de wielbasis is met 10 mm toegenomen. De hoogte is echter met 30 mm afgenomen. Hyundai slaat met de ix35 een licht gewijzigde weg in als met de Tucson. Het merk vindt dat de ix35 niet als een nieuwe SUV kan worden betiteld, maar meer als een ruime, stoer ogende familieauto gezien moet worden. Hyundai meldt ons dat het model rijdt als een personenauto, maar de ruimte biedt van een MPV. We zijn benieuwd of Hyundai dit waar kan maken.
ix-onic Het Zuid-Koreaanse merk geeft nog geen foto´s vrij van haar nieuwste model. Tot de onthulling halverwege september op de IAA in Frankfurt moeten we het doen met deze spyshots en de foto's van de conceptcar. De styling van de ix35 zal grotendeels gelijk zijn aan het ix-onic studiemodel.