De komende jaren laat Hyundai een frisse wind door haar modellengamma gaan. Bij deze geheel nieuwe modellenstrategie hoort volgens de Koreanen ook een andere typebenaming. In combinatie met de letter 'i' krijgen de nieuwelingen allemaal een nieuwe roeping. Begin 2007 trapte Hyundai af met de i30 en ook is bekend dat de nieuwe Atos en Sonata respectievelijk i10 en i50 gaan heten. De opvolger van de Hyundai Getz wordt in oktober in Parijs onthuld en zal begin 2009 onder de naam i20 worden gelanceerd.
Ruimer en luxueuzer Het front met de druppelvormige koplampen doet sterk denken aan zijn grote broers, de i30 en de iX55. Daarmee past de auto prima bij het huidige familiegezicht van de Koreanen. Verder heeft de auto een langere wielbasis dan de Getz, wat resulteert in meer bewegingsvrijheid binnenin. Ook belooft men een verbeterde standaarduitrusting.
Milieuvriendelijke versie Naast een normale i20 zal er een zuinigere en schonere variant van de compact vijfdeurs hachtback in Parijs worden onthuld. Deze i20 i-Blue zal door tal van aanpassing, zoals een aangepaste aerodynamica, banden met een lagere rolweerstand en andere versnellingsbakolie (die de wrijving binnenin reduceert) nog zuiniger zijn dan de conventionele versie. Hyundai claimt dat deze aanpassingen in combinatie met de 90 pk sterke 1.4 CRDi-dieselmotor de i-Blue een brandstofverbruik van gemiddeld 4,2 liter per 100 kilometer opleverd. De CO2-uitstoot bedraagt slecht 99 gr/km.